Met de aanschaf van een 5-assige computergestuurde CNC-machine investeren we als school bewust in de toekomst van onze houtopleidingen. Onze houtafdeling wordt de volgende jaren stevig uitgebreid met een aanbod voor elke finaliteit.

Een CNC-machine is een hypermodern toestel dat via computergestuurde technologie digitaal uitgetekende projecten fysiek realiseert. 20 jaar geleden beschikten enkel grote houtbewerkingsbedrijven over een CNC-machine. De laatste jaren maakte de sector een inhaalbeweging in modernisering en digitalisering. Zo behoort de CNC-machine ook in kleinere bedrijven meer en meer tot de standaard en is het niet meer weg te denken uit de houtsector.

IMG-4241

Het digitaal programmeren is niet gemakkelijk, maar het zorgt wel voor een perfect afgewerkt product. Ik vind het enorm fijn dat ik dit kan leren tijdens mijn houtopleiding.” – Ismaël, leerling Hout Leren + Werken

Als school streven we ernaar om onze jongeren kwaliteitsvol voor te bereiden op de hedendaagse situatie op de werkvloer. Met deze investering willen we onze leerlingen de nodige basiskennis en expertise aanleren om klaar te zijn voor de houtsector van vandaag. Tot voor kort werden de CNC-lessen aangeboden via een externe organisatie. Dit zorgde voor minder flexibiliteit in het uitwerken van de educatieve projecten. Met de machine in eigen huis kunnen we vanaf nu samen met onze leerlingen werken aan straffe moderne projecten binnen een professionele infrastructuur. Zo zijn ze een stapje voor in de voorbereiding voor de werkvloer en/of verdere studies en is een houtopleiding op GO! Spectrumschool nog meer een investering in een mooie toekomst.

IMG-4247

Met onze CNC-machine maken we de brug tussen ambacht en techniek. Zo bereiden we onze leerlingen voor op de arbeidsmarkt van morgen.” – Harry Schillemans, leerkracht Hout

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer