spectrumgrandprix 01

TIJDENS BORGERCIRQUE
GO! CAMPUS PLANTIJN
MONTENSTRAAT 48, 2140 BORGERHOUT

For privacy reasons Google Maps needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

In navolging van het BK Powertool Dragracing organiseert de GO! Spectrumschool haar tweede Grand Prix voor powertool dragracers!
Over een afstand van zo’n 18,5 meter zal worden beslecht wie het snelste voertuig maakte op basis van één of twee elektrische handgereedschappen. Enkele klassen van onze school bouwden hun eigen racer. Heb jij zin om hetzelfde te doen en op zaterdag 6 juni mee aan de start te verschijnen?

Op het spel staan drie wisselbekers:
De “Grand Prix” wordt overhandigd aan diegene waarvan de dragracer in de finale het eerst over de finish rijdt.
De “Klassebak” wordt overhandigd voor het voertuig dat volgens de jury het knapst versierd is.
De “Spektakelwagen” wordt overhandigd voor het voertuig dat volgens de jury het meest “ingenieus” wordt aangedreven.

Bekijk hier hoe het er vorig jaar aan toe ging!

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

Het verslag van Henk Rijckaert over zijn deelname aan het BK Powertoolracing!

Ik Accepteer

Technopolis nam ook deel aan BK Powertoolracing 2018!

SCHRIJF JE IN

Overtuigd om mee te strijden voor één van de wisselbekers? Schrijf je dan in via dit formulier!
Inschrijven kan tot en met 22 mei 2020.
Nadien zullen de deelnemers per e-mail een overzicht ontvangen van de precieze planning.

SPELREGELS

Dezelfde spelregels als van het BK Powertool Dragracing zijn van toepassing. Hieronder vind je een samenvatting van deze regels:

Veiligheid

• Werken met elektrisch handgereedschap is zeer gevaarlijk. U bent als deelnemer zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van uw voertuig, ook tegenover de omstaanders bij de wedstrijd.
  • Uit veiligheidsoverwegingen kan elk voertuig dat deelneemt op gelijk welk moment tijdens de wedstrijd uitgesloten worden van verdere deelname door de organisatie.
  • Het is niet toegestaan om tijdens een race aan je voertuig of aan het racetrack te komen. Voertuigen mogen enkel bestuurd worden door de dodemansknop van de organisatie.

Voertuigen

• Voertuigen zijn gebaseerd op elektrisch handgereedschap.
  • Je mag 2 handgereedschappen gebruiken maar je wijzigt de voeding en motor niet.
  • De voertuigen zijn maximaal 30cm breed en 100cm lang.
  • De organisatie voorziet 230V op een 10A zekering voor elk voertuig, op een 30m lange verlengkabel. Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor de organisatie van deze kabel voor de wedstrijd.

Racetrack

• De voertuigen racen op een ondergrond van OSB over een afstand van 18,48m. De baan is 30,5cm breed en heeft een rachtopstaande rand van zo’n 9,6 cm.
  • Aan het einde van de baan zijn opvangbakken voorzien om de voertuigen te stoppen. Houd er rekening mee dat deze manier van stoppen het voertuig kan beschadigen.

Christmas tree

De start wordt gegeven door een reeks lichten. De drie bovenste lichten zijn geel en geven het aftellen aan. Ieder geel licht brandt achtereenvolgens gedurende 1 seconde waarna het groene licht het startsein aangeeft. Mocht je vroeger de dodemansknop bedienen zal een rood licht de valse start aangeven. De race wordt hierop opnieuw gestart. Indien je binnen één race twee maal vals start, wint de tegenstander.