Họrọ asụsụ gị
Họrọ asụsụ gị
In onze 1ste graad bouw je verder op de kennis en vaardigheden van de lagere school. Je bereidt je voor op een studiekeuze in de 2e graad die past bij jouw interesses, mogelijkheden en talenten. Een echte studierichting kies je pas vanaf het Afọ nke mbụ.
Ha abụọ n'ime ya afọ mbụ Ị ga-enweta A-ugbu a (1A) na B-ugbu a (1B) n'afọ mbụ isi mmụta. Na 1A ị nwetara agụmakwụkwọ n'ozuzu, na 1B ị nwetara agụmakwụkwọ ntọala etinyere. Ọ bụrụ na ị nwetala asambodo agụmakwụkwọ praịmarị gị, ị nwere ike ibido na 1A. Ị nwere ike ịmalite na 1B na-enweghị akwụkwọ agụmakwụkwọ praịmarị. Ọ bụrụ na ịgafe 1B, ị ga-enwetakwa asambodo agụmakwụkwọ praịmarị gị.
In 2A na 2B ị nweta isi mmụta na ị na-ahọrọ a isi nhọrọ. N'oge nhọrọ ndị bụ isi, ị ga-aga n'ihu na-achọ mmasị na talent gị.
Ịchọpụta ihe talent gị dị ezigbo mkpa. Anyị na-achọ ya site na ajụjụ; Kedu onye m bụ? Kedu ihe m chọrọ? Kedu ihe m nwere ike?
< Klik op de links per campus of scroll naar beneden voor meer info >
Ụlọ ọrụ PLANTIN
Je proeft van verschillende vakgebieden en ontdekt zo je talenten.
In onze afdeling OKAN (Anderstalige Nieuwkomers) maak je kennis met de taal en ontdek je je talenten.
CAMPUS RUGGEELD
Je kiest een domein en ontdekt je talenten binnen dit domein.
Je kan kiezen tussen de domeinen STEM of SPORT.
LEREN+uren
Je krijgt ondersteuning op maat tijdens “LEREN+”
Leren+ is leren in een krachtige leeromgeving met ondersteuning en begeleiding volgens de verschillende noden en interesses van elke leerling.
> A-stroom: Naast de algemene lessen krijg je tijdens de “LEREN+uren” begeleiding op maat volgens jouw vragen en noden.
> B-stroom: Tijdens een aantal Leren+uren krijg je via de ADI-methode de kans om op eigen tempo de leerstof te verwerken.
We voorzien we een extra “LEREN+moment” in de vorm van huiswerkbegeleiding op woensdagnamiddag voor A-stroom én B-stroom.
ZAP* (A-stroom)
* Enkel op campus Plantijn
Geïnspireerd door het Daltononderwijs krijg je wekelijks 3 ZAP-uren.
ZAP betekent “zelfgestuurd leren voor algemene vakken”. Je werkt met studieplanners. Je bepaalt zelf (zappen) aan welke taken je wil werken. Je verwerkt de leerstof zelfstandig en kiest of je dit alleen of samen met andere leerlingen doet. De leerkracht is “vraagbaken” en begeleider.
Na Daltononderwijs ligt de nadruk ligt op keuzevrijheid voor de leerling, samenwerking met andere leerlingen en de ontwikkeling van zelfstandigheid.
Ihe eji eme ya
Een aantal vakken worden projectmatig gegeven.
Je maakt via boeiende thema’s kennis met “STEM” en “KUNST en CULTUUR”.
Na ADI-methode gaan we gedifferentieerd aan de slag tijdens de lessen zodat alle leerlingen de kans krijgen om op eigen tempo de leerstof te verwerken.
N'ime esiwe anyị na-elekwasị anya na 21st narị afọ nkà. De technologie evolueert vandaag heel snel. STEM staat voor Sayensị, Teknụzụ, Injinia na mgbakọ na mwepụ. Deze vier zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als “digital native” oefen je informatievaardigheden, creatief, kritisch & probleemoplossend denken, computional thinking, en nog veel meer.
N'ime Nkà & Omenala maak je via boeiende thema’s kennis met een brede artistieke vorming. Je leert je creatieve mogelijkheden ontdekken en ze verder te ontplooien. Je gaat zelf creatief aan de slag en oefent in je cultureel zelfbewustzijn via de verschillende culturele vaardigheden (waarnemen, verbeelden, analyseren, conceptualiseren).
Rots & Water
In het eerste jaar krijgen alle leerlingen een “ROTS en WATER-training”.
Op een sportieve en actieve manier leren leerlingen zichzelf beter kennen. Ze leren hoe ze met elkaar omgaan en trainen hun weerbaarheid.
Modules*
* Enkel op campus Plantijn
Ontdekken van talenten tijdens TALENTBOOST en MODULES
Tijdens onze sessies “talentboost” na modul gaan we op zoek naar jouw talenten en interesses. We doen dit via de vragen: Wie ben ik? Wat wil ik? en Wat kan ik?
Tijdens het schooljaar doorloop je een aantal modules. Zo maak je kennis met verschillende studierichtingen.
Media
Sport
Menswetenschappen
Economy
Nkwuputa
(woord/beeld/drama)