Kies je taal

Spectrumschool > Leren+Doorstromen

Leren + Doorstromen

Je volgt een voltijdse opleiding. Je legt een sterke toegepaste basis en stoomt je klaar voor hogere studies.

2e graad I 3e graad

Finaliteit > Doorstroom & Dubbele finaliteit (Doorstroom & Arbeidsmarkt)

De doorstroomfinaliteit is het vroegere ASO. Deze opleidingen hebben de bedoeling om leerlingen succesvol te laten doorstromen naar academische en bacheloropleidingen. De dubbele finaliteit is het vroegere TSO. Deze opleidingen hebben de bedoeling om leerlingen succesvol te laten doorstromen naar bachelor- en graduaatsopleidingen (=hbo5-opleidingen) en/ of naar de arbeidsmarkt. Lees hier alles over de modernisering van het secundair onderwijs.

Dit traject kan je volgen op Campus Ruggeveld.

LB entiteitenpagina stem 01
LO entiteitenpagina sport 01

Leren+Doorstromen

Deze opleidingen bereiden je voor op hogere studies. Als je slaagt voor één van onze opleidingen behaal je het diploma secundair onderwijs.

Wist je dat er in 2022 een gloednieuw gebouw zal bijkomen op onze campus? Daarnaast openen we een nieuwe sporthal. Dit alles zal ons STREAM-project belichamen waarmee we ons aanbod Leren + Doorstromen sterk uitbouwen en verbreden. Je zal les volgen in een modern, hedendaags gebouw met tal van mogelijkheden, technologische faciliteiten en professionele infrastructuur! Wij zijn er alvast klaar voor. Jij ook?

In onze ateliers staat computergestuurde technologie en automatisatie centraal. Ons schooldomein en de accomodatie in de omgeving bieden ruime mogelijkheden op vlak van sport en technologie.

We bieden je een traject op maat waarin individuele begeleiding en een warm leerklimaat centraal staan.

Door onze nauwe samenwerking met bedrijven en organisaties proef je van een moderne werking in de hedendaagse bedrijfswereld.

De opleidingen van Leren + Doorstromen

Klik op één van onderstaande interessegebieden om jouw opleiding te vinden.

STEM > Engineering & Technologie

Elektriciteit