A-Stroom

In onze Brede Eerste Graad A-stroom ga je naast de algemene vorming projectmatig aan de slag binnen STEM en Kunst & Cultuur. Daarnaast kan je kiezen uit de keuzemodules Media, Sport, Menswetenschappen, Expressie, Economie en Wetenschappen.

Binnen STEM focussen we op de 21ste eeuwse vaardigheden. Op de dag vandaag evolueert de technologie sneller dan de tijd.  STEM staat voor Science, Technology, Engineering en Mathematics. Deze vier zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als “digital native” oefen je informatievaardigheden, creatief, kritisch & probleemoplossend denken, computional thinking, en nog veel meer.

Binnen Kunst & Cultuur maak je via boeiende thema’s kennis met een brede artistieke vorming.  Je leert je creatieve mogelijkheden ontdekken en ze verder te ontplooien. Je gaat zelf creatief aan de slag en oefent in je cultureel zelfbewustzijn via de verschillende culturele vaardigheden (waarnemen, verbeelden, analyseren, conceptualiseren).

Lees meer over onze manier van werken binnen Leren + Ontdekken bij  ALGEMENE INFO.

In het tweede jaar A-stroom kan je kiezen voor de BASISOPTIE MODERNE TALEN – WETENSCHAPPEN (klik voor gedetailleerde info)

Leren Ontdekken hoofbeeld entiteit

A-Stroom

Raadpleeg hier de lessentabellen van onze Brede Eerste Graad A-stroom:

Weet je nog niet helemaal welke studierichting je wil volgen? Wil je van zoveel mogelijk verschillende vakgebieden proeven om daarna een juiste studiekeuze te kunnen maken voor de 2e graad? Dan is deze richting wellicht iets voor jou!

Ben je geslaagd voor het 2e jaar? Dan mag je in principe starten in elke richting van de 2e graad.

> Ontdek de opleidingen 2e graad op onze school.
> Ontdek alle opleidingen 2e graad

Je krijgt les op campus Plantijn in Borgerhout.

GO! Spectrumschool
Campus Plantijn
Plantin&Moretuslei 165
2140 Borgerhout (Antwerpen)
03-217.43.40
plantijn@spectrumschool.be

Je kan ons bereiken met bus 20 – bus 21 – bus 30 – bus 34

For privacy reasons Google Maps needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

Een specifieke vraag over deze opleiding?

Ann Moens
Adjunct-directeur Leren + Ontdekken