B-Stroom

In onze Brede Eerste Graad B-stroom ga je naast de algemene vorming projectmatig aan de slag binnen Techniek. Daarnaast kan je kiezen uit de keuzemodules Zorg/haarzorg, Creatie, Nijverheid, Voeding & Handel. In het tweede jaar kies je naast de algemene lessen voor een basisoptie: STEM-TECHNIEKEN (Hout, Mechanica & Elektriciteit) en MAATSCHAPPIJ & WELZIJN (Haarzorg, Zorg & Voeding)

Lees meer over onze manier van werken binnen Leren + Ontdekken bij  ALGEMENE INFO.

Naamloos 53

B-Stroom

In het 1e jaar B-stroom krijg je een groot gedeelte algemene basisvorming die voor iedereen hetzelfde is. Je gaat ook projectmatig aan de slag binnen Techniek en binnen Kunst & Cultuur. Daarnaast kan je kiezen uit de keuzemodules Zorg/Haarzorg, Creatie, Nijverheid, Voeding & Handel. Je volgt per periode 2 keuzemodules tijdens één namiddag in de week.

Binnen Techniek ga je via projecten & thema’s verschillende dingen zelf maken, steeds volgens de verschillende stappen van het technisch proces.

Binnen Kunst & Cultuur leer je via boeiende thema’s je creatieve mogelijkheden ontdekken en ze verder te ontplooien. Je gaat ook zelf creatief aan de slag!

Lessentabel 1B (.pdf, 127KB)

STEM staat voor Science, Technology, Engineering en Mathematics. In de basisoptie 2B STEM-technieken ga je samen met de leerkracht op weg om je talenten binnen een STEM-opleiding te ontdekken en verder te ontwikkelen. Dit binnen de context context Elektriciteit, Mechanica & Hout

Klik hier voor de gedetailleerde opleidingenpagina en lessentabel

In de basisoptie 2B Maatschappij en Welzijn staat het welzijn voor, en van, de mens in de maatschappij centraal. Je maakt kennis met een aantal basisbegrippen en -technieken om het samenleven, de eigen gezondheid en de eigen lifestyle in onze diverse maatschappij te optimaliseren en in stand te houden. Dit binnen de context Haarzorg, Zorg & Voeding

Klik hier voor de gedetailleerde opleidingenpagina en lessentabel

Als je slaagt voor de eerste graad B-stroom kan je overschakelen naar alle studierichtingen binnen het BSO. Je denkt er best grondig over na of de richtingen je voldoende interesseren en of je over de nodige basiskennis beschikt.

> Ontdek de opleidingen 2e graad op onze school.
> Ontdek alle opleidingen 2e graad.

Je krijgt les op campus Plantijn in Borgerhout.

GO! Spectrumschool
Campus Plantijn
Plantin&Moretuslei 165
2140 Borgerhout (Antwerpen)
03-217.43.40
plantijn@spectrumschool.be

Je kan ons bereiken met bus 20 – bus 21 – bus 30 – bus 34

For privacy reasons Google Maps needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

Een specifieke vraag over deze opleiding?

Ann Moens
Adjunct-directeur Leren + Ontdekken