दोहोरो शिक्षा
गोपनीयता कारणहरूका लागि YouTube लाई लोड हुन तपाईंको अनुमति चाहिन्छ। थप विवरणहरूको लागि, कृपया हाम्रो हेर्नुहोस् स्पेक्ट्रम स्कूल गोपनीयता नीति.
म स्वीकार छु

दोहोरो सिक्न के हो?

Je combineert het beste uit 2 werelden:  leren op school en leren op de werkplek. Je brengt 3 dagen door op de werkvloer.
Algemene vakken en de bij je opleiding aanvullende theoretische en praktische kennis leer je op school.
Praktijkgerichte kennis en relevante werkervaring ontwikkel je in een echt bedrijf.
Het bedrijf en de school overleggen op regelmatige basis en spreken af waar je wat kan leren.
Zo krijg je in een minimum aan tijd een sterke theoretische basis en een flinke dosis praktijkervaring mee en ontwikkel je tijdens je studies relevante ervaring op de werkplek.
Je behaalt je diploma secundair onderwijs en je bent meteen een flinke stap voor op je leeftijdsgenoten!

Leren op school en werken combineren heet duaal leren. Het is een soort onderwijs waarbij je, naast lessen op school of in een deeltijdse opleiding, ook ervaring opdoet op de werkvloer. In de provincie Antwerpen zijn er veel mogelijkheden voor leerlingen en cursisten die graag praktisch aan de slag gaan.

Wat betekent duaal leren?

Bij duaal leren leer je niet alleen op school, maar ook op je werkplek. Het is voor leerlingen in het middelbaar onderwijs (tussen 16 en 25 jaar). Als je minstens 20 uur per week op je werkplek bent, kun je een betaalde overeenkomst krijgen. Als je slaagt voor je opleiding, krijg je een diploma of beroepskwalificatie (certificaat).

Voor wie is het?

Duaal leren is voor leerlingen die klaar zijn om te werken of die al willen werken. Ze leren dezelfde dingen als leerlingen in gewoon onderwijs, maar op een andere manier. Het vraagt wel inzet, maar het heeft ook voordelen. Je ontwikkelt vaardigheden zoals goed communiceren op het werk, feedback vragen en werken met deadlines. Wie een duaal traject succesvol afrondt, vindt na de studie makkelijker een baan.

knopschrijfjenuin

म स्वीकार छु

GO! Spectrumschool nam deel aan Ideaal Duaal waarbij we een concept rond portfolio voor een student Duaal Leren uitwerkten.

trialog logo

We werken mee aan het Europees Erasmus+ project “Trialog”. Een app voor de opvolging van het leertraject op de werkvloer.