STEM OP CAMPUS PLANTIJN

हाम्रो मा Brede Eerste Graad (Leren + Ontdekken) op क्याम्पस Plantin proef je van verschillende vakgebieden en ontdek je je talenten.  STEM is daar een belangrijk onderdeel van.

Door de coronamaatregelen kunnen we jullie niet op onze campus ontvangen, maar we komen heel graag naar jullie toe om onze school voor te stellen en een STEM-workshop te geven aan jullie leerlingen van het 6e leerjaar. Nadat je hebt ingeschreven via onderstaand inschrijvingsformulier zoeken we samen naar een geschikte datum (vrijdagvoormiddag). Twee leerkrachten van de Spectrumschool zullen deze workshop dan in goede banen leiden met veel aandacht voor hygiëne maatregelen. Zo zal bv. al het gereedschap dat we voor de leerlingen meenemen ontsmet zijn.

De leerplandoelen zoals vermeld per workshop zijn die voor het GO! maar gelijkaardig aan die van de andere onderwijsnetten.

We leren over de voornaamste energievormen en hoe deze in elkaar kunnen worden omgezet. Om dit te ondervinden doen we enkele proefjes en bouwt iedere leerling een eenvoudige robot die allerlei vreemde figuren kan tekenen. De robots nemen de leerlingen nadien mee naar huis. Enkele werkblaadjes die door de leerlingen worden ingevuld kunnen door de leerkracht als evaluatie worden gebruikt.

DoodleBot

SUBSCRIBE गर्नुहोस्