2b sport

een gezonde geest in een gezond lichaam

Spectrumschool > Onze opleidingen > Eerste graad > BASISOPTIE SPORT (B)

Een opleiding Leren+Bekwamen (B-stroom) van GO! Spectrumschool, Campus Ruggeveld

Wat leer je?

In de basisoptie 2B Sport (B-stroom) bestudeer je gezondheid vanuit een persoonlijke insteek. Tegelijkertijd tracht je ook het maatschappelijke belang van bewegen en sport te begrijpen.

Je verkent jouw mogelijkheden in de verschillende sporttakken. Je verkent hoe beweging en voeding een veilige, gezonde en energiek levensstijl bevorderen. Je oefent sociaal en communicatieve vaardigheden via bewegingsactiviteiten en leert de juiste vakterminologie gebruiken.

Wanneer je kennis hebt gemaakt met al deze mogelijkheden, zal je al een heel ander beeld hebben van alle beroeps- en studiemogelijkheden waarbij je deze talenten kan inzetten.

Wat is een basisoptie?

In het 1e jaar krijg je algemene basisvorming. Vanaf het 2e jaar krijg je nog steeds een groot deel basisvorming die voor iedereen hetzelfde is, maar je kan wel kiezen voor een basisoptie. De basisopties dienen als kennismaking zodat je kan ontdekken waarvoor je aanleg en belangstelling hebt. Vanuit je ervaringen zal je dan in de 2de graad een studierichting kunnen kiezen.

Iets voor jou?

Sportbegeleider header revolution slider

Je bent sportief

11222979 737548246351325 5230340099028412300 o

Je bent een doorzetter

Je bent een teamplayer

Voor wie?

Ben je sportief en wil je bewegen? Wil je leren hoe een gezonde levensstijl te ontwikkelen? Dan is deze basisoptie iets voor jou!

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

Wat nadien?

Ben je geslaagd voor het 2e jaar? Dan mag je in principe starten in elke richting van de tweede graad. Binnen het studiegebied Sport kan je bij ons verder studeren in Sport (dubbele finaliteit) , of Beweging & Sport (arbeidsmarktfinaliteit) en maak deel uit van onze Spectrum Athletes!

1B & 2B sport

VAKAANTAL LESUREN 1BAANTAL LESUREN 2B
Project Algemene Vakken 127
Techniek6
Taal en cultuur22
Engels2
Lichamelijke opvoeding 22
Maatschappelijke vorming22
Levensbeschouwelijk vak22
Project kunst en cultuur22
Module sport en techniek2
Leren +11
PAV+12
Toegepaste algemene vorming3
Sport en beweging8
Nederlands +2
Wiskunde +2
Totaal3132

Je krijgt les op campus Ruggeveld in Deurne.

GO! Spectrumschool
2100 Deurne (Antwerpen)

Je kan ons bereiken met tram 10 - tram 5 - tram 8 - bus 19 - bus 410 - bus 411 - bus 412
For privacy reasons Google Maps needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer
Bekijk op Google Maps

Als je kiest voor Leren+Bekwamen volg je een voltijdse opleiding. Je bekwaamt je in je vak en je maakt kennis met de arbeidsmarkt. Je kiest een vakgebied binnen Nijverheid, STEM, Sport of Zorg (Maatschappij & Welzijn).

Je krijgt praktijkgerichte vorming door onze vakdeskundige leerkrachten. Leren op de werkvloer is een belangrijk onderdeel van onze voltijdse opleidingen in Leren + Bekwamen. Via stages, werkplekleren en samenwerking met sectoren en bedrijven wordt je begeleid naar een goede plaats op de arbeidsmarkt. Ook bieden we een deel van de opleidingen aan binnen Duaal Leren.

Als je slaagt voor één van onze opleidingen behaal je het diploma secundair onderwijs. Ook een getuigschrift bedrijfsbeheer is mogelijk.

Ons schooldomein en praktijkateliers bieden ruime praktijkmogelijkheden.

We bieden je een traject op maat waarin individuele begeleiding en een warm leerklimaat centraal staan.

Een specifieke vraag over deze opleiding?

Sonja Wellens
Adjunct-directeur Leren + Bekwamen