MODERNE TALEN-WETENSCHAPPEN

Spectrumschool > Onze opleidingen > Eerste graad > BASISOPTIE MODERNE TALEN-WETENSCHAPPEN
Een opleiding Leren + Ontdekken (A-stroom) van GO! Spectrumschool, Campus Plantijn

Wat leer je?

In de basisoptie 2A Moderne Talen en Wetenschappen worden wetenschappen en taal aan elkaar gekoppeld. Dit binnen de context Taal-cultuur en Wetenschappen-wiskunde.

Je gaat de stappen van wetenschappelijk onderzoek ook toepassen op het analyseren van ‘taal’. Dit zorgt voor een concretisering van de link tussen deze domeinen. Je  vergelijkt de eigen (thuis)taal als ‘systeem’, maar ook vanuit ‘culturele eigenschappen’ met andere talen en culturen. Zo creëer je meer inzicht in wat talen en culturen met elkaar verbindt.

Wat is een basisoptie?

In het 1e jaar krijg je algemene basisvorming. Vanaf het 2e jaar krijg je nog steeds een groot deel basisvorming die voor iedereen hetzelfde is, maar je kan wel kiezen voor een basisoptie. De basisopties dienen als kennismaking zodat je kan ontdekken waarvoor je aanleg en belangstelling hebt. Vanuit je ervaringen zal je dan in de 2de graad een studierichting kunnen kiezen.

Voor wie?

Vind je het boeiend om te na te denken over de taal op zich? Weet je daarnaast ook graag hoe dingen werken of trek je graag het labo in om zelf dingen te onderzoeken?  Dan is de basisoptie Moderne talen – wetenschappen jouw ding!

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

Wat nadien?

Ben je geslaagd voor het 2e jaar? Dan mag je starten in de 2e graad. De basisoptie 2A Moderne talen – wetenschappen vormt een ideale vooropleiding voor tal van opleidingen in de 2de graad. Op GO! Spectrumschool kan je terecht in LO&Sport, Elektrotechnieken en Elektromechanica. Voor andere opleidingen kan je terecht op Onderwijskiezer.

Meer info

Lessentabel 2A Leren en Ontdekken: Moderne talen - Wetenschappen

VAKAANTAL LESUREN 2A
Stem - techniek - natuurwetenschappen - wiskunde4
Wiskunde 4
Nederlands4
Frans2
Engels2
Aardrijkskunde1
Geschiedenis2
Economie1
Lichamelijke opvoeding2
Project kunst & cultuur (POMO)1
Levensbeschouwelijk vak2
Talentboost1
Leren+ /ZAP1
Basisoptie: Project moderne vreemde talen & wetenschappen

Aanvullende modules
TOTAAL32

Je krijgt les op campus Plantijn in Borgerhout.

GO! Spectrumschool
Campus Plantijn
Plantin&Moretuslei 165
2140 Borgerhout (Antwerpen)
03-217.43.40
plantijn@spectrumschool.be

Je kan ons bereiken met bus 20 – bus 21 – bus 30 – bus 34

For privacy reasons Google Maps needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

Een specifieke vraag over deze opleiding?

Ann Moens
Adjunct-directeur Leren + Ontdekken