stem wetenschappen

DOORDACHT DENKEN EN DOEN MET WETENSCHAPPEN

Spectrumschool > Onze opleidingen > Eerste graad > BASISOPTIE STEM-WETENSCHAPPEN
Een opleiding Leren+Bekwamen (A-stroom) van GO! Spectrumschool, Campus Ruggeveld

Wat leer je?

STEM staat voor Science, Technology, Engineering en Mathematics. In de basisoptie STEM-wetenschappen ga je samen met de leerkracht op weg om je talenten binnen een STEM-opleiding te ontdekken en verder te ontwikkelen. Dit binnen de context wiskunde & wetenschappen.

In STEM-wetenschappen leer je eigen systemen te bedenken en te ontwerpen. Je wordt ertoe uitgedaagd zelf te onderzoeken welke keuzes je op een veilige en doordachte manier kan maken (‘Welke grondstoffen, gereedschappen, machines … zal je gebruiken?’).  Met het uittesten en, indien nodig, verbeteren van je systeem maak je de cirkel rond.

Om inspiratie op te doen zal je ook dagdagelijkse systemen onderzoeken. Je gebruikt hiervoor wiskunde en wetenschappen.  Om de taal van de wetenschappen te leren begrijpen, leer je ook handleidingen, plannen & tekeningen lezen. Want een echte denker en doener benut al zijn talenten.

Wanneer je kennis hebt gemaakt met al deze mogelijkheden, zal je al een heel ander beeld hebben van alle beroeps- en studiemogelijkheden waarbij je deze talenten kan inzetten.

Deze opleiding is een samenwerking tussen GO! Spectrumschool en GO! Atheneum Deurne. Je volgt de algemene lessen op GO! Atheneum Deurne. De praktijkgerichte, vakspecifieke en technologische lessen volg je bij ons in onze verfijnde werkateliers.

Iets voor jou?

Je bent nauwkeurig

maxresdefault

Je hebt oog voor detail

mindstorms

Je bent zelfstandig

Voor wie?

Stel je je wel eens de vraag hoe een natuurfenomeen of een toestel werkt?  Experimenteer je graag zelf? Wil je je eigen uitvinding echt maken? Dan is de basisoptie STEM-wetenschappen iets voor jou!

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

Wat nadien?

Ben je geslaagd voor het 2e jaar? Dan mag je starten in de 2e graad. De basisoptie 2A STEM-wetenschappen is een ideale vooropleiding voor onze nieuwe opleiding Technologische Wetenschappen. Ook Elektrotechnieken & Elektromechanische Technieken zijn een mogelijkheid.

Lessentabel 1A - 2A STEM

VAKAANTAL LESUREN 1AAANTAL LESUREN 2A
Stem 44
Wiskunde 44
Nederlands44
Frans32
Engels22
STEM-Technieken21
ZAP differentiatie Frans, Nederlands en wiskunde32
Lichamelijke opvoeding22
Project kunst & cultuur (POMO)21
Levensbeschouwelijk vak22
Maatschappelijke vorming41
TOTAAL3233

Meer info

Je krijgt les op campus Ruggeveld in Deurne.

GO! Spectrumschool
2100 Deurne (Antwerpen)

Je kan ons bereiken met tram 10 - tram 5 - tram 8 - bus 19 - bus 410 - bus 411 - bus 412
For privacy reasons Google Maps needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer
Bekijk op Google Maps

Een specifieke vraag over deze opleiding?

(foto Danny)

Danny Erreygers