A-stroom SPORT

BECOME A SPECTRUM ATHLETE

Spectrumschool > Onze opleidingen > Sport > BASISOPTIE SPORT (A)
Een opleiding Leren+Bekwamen (A-Stroom) van GO! Spectrumschool, Campus Ruggeveld

Wat leer je?

De 1e graad Sport (A-stroom)  is een voorbereiding op de opleiding LO & Sport, onze Spectrum Athletes. Je krijgt algemene vorming die voor iedereen hetezlfde is, maar daarnaast wordt er in deze opleiding extra aandacht besteed aan Sport.

In het 1e jaar volg je naast de basisvorming extra uren sport. In het 2e jaar krijg je een brede algemene vorming en maak je daarnaast kennis met verschillende sporttakken.  Je wordt zo voorbereid op de meer sportgerichte studierichtingen.

Onze campus biedt heel wat infrastructuur. In onze sporthal en buitenterreinen beoefen je diverse sporten. Naast de sporthal is er het Rivierenhof met aan de overkant het sportpark Sportoase Groot Schijn met atletiekvelden, zwembadencomplex en vele andere mogelijkheden. De schaatsbaan ligt vlak naast de campus.

Iets voor jou?

Sportbegeleider header revolution slider

Je bent sportief

11222979 737548246351325 5230340099028412300 o

Je bent een doorzetter

33522965 10156353176447902 1583805422744109056 n

Je bent een teamplayer

Voor wie?

Voel je de sportieve kriebels in je buik? Ben je een doorzetter en een teamplayer?
Dan is deze opleiding wellicht iets voor jou.

Wat verwachten we?

Je moet over een goede fysieke conditie beschikken voor verschillende disciplines en gemotiveerd zijn om extra inspanningen te leveren voor disciplines waar je iets minder aanleg of interesse voor hebt.

Wat nadien?

Ben je geslaagd voor het 2e jaar? Dan mag je in principe starten in elke richting van de tweede graad. Binnen het studiegebied Sport kan je bij ons verder studeren in Sport (dubbele finaliteit) , of Beweging & Sport (arbeidsmarktfinaliteit) en maak deel uit van onze Spectrum Athletes!

ONTDEK DE SPECTRUM ATHLETES!

SPECTRUM ATHLETES OP SOCIALE MEDIA

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

ZAP differentiatie Frans, Nederlands en wiskunde 3
totaal 33

Meer info

Raadpleeg hier de lessentabellen van de 1e graad A-stroom Sport:

Je krijgt les op campus Ruggeveld in Deurne.

GO! Spectrumschool

Je kan ons bereiken met tram 10 - tram 5 - tram 8 - bus 19 - bus 410 - bus 411 - bus 412
For privacy reasons Google Maps needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer
Bekijk op Google Maps

Vanaf de 3e graad zijn stages een essentieel deel van de opleiding, maar ook vroeger komen de leerlingen al in contact met de werkvloer en de bedrijfswereld op zich.

Onze stagementoren en medewerkers tewerkstelling hebben jarenlang ervaring met het begeleiden van onze leerlingen op de werkvloer. Binnen elk leerdomein hebben we een uitgebreid netwerk aan bedrijven waar stage kan gelopen worden.

Ook lopen er heel wat samenwerkingen met sectoren, bedrijven waar we projectmatig aan de slag gaan, zoals VDAB, Agoria, Umicore, Atlas Copco, etc.

Dit systeem loont wel degelijk. 7 op 10 werkgevers neemt sneller iemand in dienst wanneer die tijdens de opleiding een vorm van werkplekleren heeft gehad, blijkt uit UNIZO-onderzoek. "Werkplekleren moet vanzelfsprekend worden in alle opleidingen, en rechtstreeks aansluiten op de noden van de bedrijven zelf", aldus voormalig UNIZO-topman Karel Van Eetvelt.

Als je kiest voor Leren+Bekwamen volg je een voltijdse opleiding. Je bekwaamt je in je vak en je maakt kennis met de arbeidsmarkt. Je kiest een vakgebied binnen Nijverheid, STEM, Sport of Zorg (Maatschappij & Welzijn).

Je krijgt praktijkgerichte vorming door onze vakdeskundige leerkrachten. Leren op de werkvloer is een belangrijk onderdeel van onze voltijdse opleidingen in Leren + Bekwamen. Via stages, werkplekleren en samenwerking met sectoren en bedrijven wordt je begeleid naar een goede plaats op de arbeidsmarkt. Ook bieden we een deel van de opleidingen aan binnen Duaal Leren.

Als je slaagt voor één van onze opleidingen behaal je het diploma secundair onderwijs. Ook een getuigschrift bedrijfsbeheer is mogelijk.

Ons schooldomein en praktijkateliers bieden ruime praktijkmogelijkheden.

We bieden je een traject op maat waarin individuele begeleiding en een warm leerklimaat centraal staan.

Een specifieke vraag over deze opleiding?

Adjunct-directeur Leren + Bekwamen
03/328 05 21