Wat leer je?

In de opleiding Beweging en Sport (finaliteit arbeidsmarkt) krijg je praktische vorming in het leren organiseren van allerlei sport-, bewegings- en spelactiviteiten. Je leert daarbij begeleidende en ondersteunende rollen opnemen: scheidsrechter zijn bv., communiceren en samenwerken met groepen en hen animeren, motiveren en enthousiasmeren.

Deze krachtlijnen zijn van toepassing in de opleiding Beweging en Sport:

• Motorische basisvaardigheden, technische en tactische competenties verbeteren
  • Een gezonde, veilige en actieve levensstijl ontwikkelen
  • Sociale en communicatieve vaardigheden ontwikkelen
  • Inzicht verwerven in het begeleiden van sport- en bewegingsactiviteiten

Iets voor jou?

Sportbegeleider header revolution slider

Je bent sportief

11222979 737548246351325 5230340099028412300 o

Je bent sociaal

Je bent gemotiveerd

Voor wie?

Heb je interesse in sport? Wil je graag anderen ondersteunen en begeleiden tijdens bewegingsactiviteiten? Willen je graag leren leven op een gezonde en veilige manier?
Dan is deze richting wellicht iets voor jou!

Wat verwachten we?

Er is geen specifieke voorkennis nodig voor de opleiding Beweging en Sport. Uiteraard verwachten we een gezonde dosis interesse, motivatie en enthousiasme.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer

Wat nadien?

De opleiding Beweging en Sport behoort tot het studiedomein SPORT en kent een arbeidsmarktfinaliteit . Deze opleiding bereidt je voor om na je studies aan de slag te gaan.

Na de studierichting Beweging en Sport kan je o.a. aan de slag als begeleider op speelpleinen, buurtsportmedewerker, terreinverzorger, monitor tijdens sportkampen en zaalwachter in sportzalen.

Vanaf 1 september 2019 organiseert onze school stapsgewijs haar studieaanbod volgens de nieuwe onderwijshervorming.  Na de eerste graad wordt in schooljaar 2021-2022 het eerste leerjaar van de tweede graad aangepast. Na 6 jaar zal de hervorming volledig doorgevoerd zijn.

Beweging en sport 2° graad

VAKAANTAL LESUREN
Sport12
Project Algemene Vakken 6
Theorie sport4
Toegepaste Algemene Vorming 2
Engels2
Lichamelijke opvoeding 2
Leren + (algemene vorming)1
Levensbeschouwelijk vak2
Totaal31

Je krijgt les op campus Ruggeveld in Deurne.

GO! Spectrumschool
2100 Deurne (Antwerpen)

Je kan ons bereiken met tram 10 - tram 5 - tram 8 - bus 19 - bus 410 - bus 411 - bus 412
For privacy reasons Google Maps needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacybeleid van de Spectrumschool.
Ik Accepteer
Bekijk op Google Maps

Vanaf de 3e graad zijn stages een essentieel deel van de opleiding, maar ook vroeger komen de leerlingen al in contact met de werkvloer en de bedrijfswereld op zich.

Onze stagementoren en medewerkers tewerkstelling hebben jarenlang ervaring met het begeleiden van onze leerlingen op de werkvloer. Binnen elk leerdomein hebben we een uitgebreid netwerk aan bedrijven waar stage kan gelopen worden.

Ook lopen er heel wat samenwerkingen met sectoren, bedrijven waar we projectmatig aan de slag gaan, zoals VDAB, Agoria, Umicore, Atlas Copco, etc.

Dit systeem loont wel degelijk. 7 op 10 werkgevers neemt sneller iemand in dienst wanneer die tijdens de opleiding een vorm van werkplekleren heeft gehad, blijkt uit UNIZO-onderzoek. "Werkplekleren moet vanzelfsprekend worden in alle opleidingen, en rechtstreeks aansluiten op de noden van de bedrijven zelf", aldus voormalig UNIZO-topman Karel Van Eetvelt.

Als je kiest voor Leren+Bekwamen volg je een voltijdse opleiding. Je bekwaamt je in je vak en je maakt kennis met de arbeidsmarkt. Je kiest een vakgebied binnen Nijverheid, STEM, Sport of Zorg (Maatschappij & Welzijn).

Je krijgt praktijkgerichte vorming door onze vakdeskundige leerkrachten. Leren op de werkvloer is een belangrijk onderdeel van onze voltijdse opleidingen in Leren + Bekwamen. Via stages, werkplekleren en samenwerking met sectoren en bedrijven wordt je begeleid naar een goede plaats op de arbeidsmarkt. Ook bieden we een deel van de opleidingen aan binnen Duaal Leren.

Als je slaagt voor één van onze opleidingen behaal je het diploma secundair onderwijs. Ook een getuigschrift bedrijfsbeheer is mogelijk.

Ons schooldomein en praktijkateliers bieden ruime praktijkmogelijkheden.

We bieden je een traject op maat waarin individuele begeleiding en een warm leerklimaat centraal staan.

Een specifieke vraag over deze opleiding?

Sonja Wellens
Adjunct-directeur Leren + Bekwamen