پنھنجي ٻولي چونڊيو

دريافت لرننگ +

Je ontdekt je talenten en maakt zo een goede studiekeuze voor de 2e graad.

1e graad

توهان هن رستي تي پيروي ڪري سگهو ٿا ڪيمپس پلانٽ (Borgerhout) en op ڪيمپس Ruggeveld (Deurne).

LO home 01
LO ادارو صفحو STEM 01

In onze 1ste graad bouw je verder op de kennis en vaardigheden van de lagere school. Je bereidt je voor op een studiekeuze in de 2e graad die past bij jouw interesses, mogelijkheden en talenten. Een echte studierichting kies je pas vanaf het ٽيون سال.

ان ۾ ٻئي پهريون سال توهان کي پهرين سال ۾ A-موجوده (1A) ۽ B-موجوده (1B) ملندا بنيادي تعليم. 1A ۾ توهان عام بنيادي تعليم حاصل ڪندا آهيو، 1B ۾ توهان لاڳو ڪيل بنيادي تعليم حاصل ڪندا آهيو. جيڪڏھن توھان حاصل ڪيو آھي پنھنجي پرائمري تعليم جي سند، توھان شروع ڪري سگھو ٿا 1A ۾. توهان شروعاتي تعليم جي سرٽيفڪيٽ کان سواءِ 1B ۾ شروع ڪري سگهو ٿا. جيڪڏهن توهان 1B پاس ڪيو ٿا، توهان پڻ حاصل ڪندا توهان جي پرائمري تعليم جو سرٽيفڪيٽ.

In 2A ۽ 2B توهان حاصل ڪيو بنيادي تعليم ۽ توهان پڻ هڪ بنيادي اختيار چونڊيو. بنيادي اختيارن جي دوران توھان پنھنجي دلچسپين ۽ صلاحيتن کي ڳولڻ جاري رکندا.

دريافت ڪرڻ توهان جي قابليت ڇا آهي تمام ضروري آهي. اسان سان گڏ توهان سوالن ذريعي ان کي ڳوليندا آهيو؛ مان ڪير آهيان؟ مان ڇا ٿو چاهيان؟ مان ڇا ڪري سگهان ٿو؟

< Klik op de links per campus of scroll naar beneden voor meer info >

ڪئمپس پلانٽن

Je proeft van verschillende vakgebieden en ontdekt zo je talenten.
In onze afdeling OKAN (Anderstalige Nieuwkomers) maak je kennis met de taal en ontdek je je talenten.

ڪيمپس رگيلڊ

Je kiest een domein en ontdekt je talenten binnen dit domein.
Je kan kiezen tussen de domeinen STEM of SPORT.

عام

LEREN+uren

Je krijgt ondersteuning op maat tijdens “LEREN+”

Leren+ is leren in een krachtige leeromgeving met ondersteuning en begeleiding volgens de verschillende noden en interesses van elke leerling.

> A-stroom: Naast de algemene lessen krijg je tijdens de “LEREN+uren” begeleiding op maat volgens jouw vragen en noden.
> B-stroom: Tijdens een aantal Leren+uren krijg je via de ADI-methode de kans om op eigen tempo de leerstof te verwerken.

We voorzien we een extra “LEREN+moment” in de vorm van huiswerkbegeleiding op woensdagnamiddag voor A-stroom én B-stroom.

ZAP* (A-stroom)

* Enkel op campus Plantijn

Geïnspireerd door het Daltononderwijs krijg je wekelijks 3 ZAP-uren.

ZAP betekent “zelfgestuurd leren voor algemene vakken”. Je werkt met studieplanners.  Je bepaalt zelf (zappen) aan welke taken je wil werken. Je verwerkt de leerstof zelfstandig en kiest of je dit alleen of samen met andere leerlingen doet. De leerkracht is “vraagbaken” en begeleider.

۾ Daltononderwijs ligt de nadruk ligt op keuzevrijheid voor de leerling, samenwerking met andere leerlingen en de ontwikkeling van zelfstandigheid.

پروجيڪٽ تي ٻڌل

Een aantal vakken worden projectmatig gegeven.

Je maakt via boeiende thema’s kennis met “STEM” en “KUNST en CULTUUR”.

سان ADI-methode gaan we gedifferentieerd aan de slag tijdens de lessen zodat alle leerlingen de kans krijgen om op eigen tempo de leerstof te verwerken.

اندر سلي اسان تي ڌيان ڏيڻ 21 صدي جي صلاحيتن. De technologie evolueert vandaag heel snel.  STEM staat voor سائنس، ٽيڪنالاجي، انجنيئرنگ ۽ رياضي. اهي چار هڪ ٻئي سان ڳنڍيل آهن. "ڊجيٽل اصلي" جي طور تي توهان ڄاڻ جي صلاحيتن، تخليقي، نازڪ ۽ مسئلا حل ڪرڻ واري سوچ، ڪمپيوٽيشنل سوچ، ۽ گهڻو ڪجهه مشق ڪريو ٿا.

اندر فن ۽ ثقافت توهان کي دلچسپ موضوعن ذريعي هڪ وسيع فني تعليم سان متعارف ڪرايو ويندو. توھان سکو پنھنجي تخليقي امڪانن کي دريافت ڪرڻ ۽ انھن کي اڳتي وڌائڻ لاءِ. توهان تخليقي طور تي ڪم ڪريو ٿا ۽ مختلف ثقافتي صلاحيتن (سمجهڻ، تصور ڪرڻ، تجزيو ڪرڻ، تصور ڪرڻ) ذريعي پنهنجي ثقافتي خود آگاهي جي مشق ڪريو ٿا.

Rots & Water

In het eerste jaar krijgen alle leerlingen een “ROTS en WATER-training”.

Op een sportieve en actieve manier leren leerlingen zichzelf beter kennen. Ze leren hoe ze met elkaar omgaan en trainen hun weerbaarheid.

RotsWater1
RotsWater2

ماڊل *

* Enkel op campus Plantijn

Ontdekken van talenten tijdens TALENTBOOST en MODULES

Tijdens onze sessies “talentboost” ۽ ماڊيول gaan we op zoek naar jouw talenten en interesses. We doen dit via de vragen: Wie ben ik? Wat wil ik? en Wat kan ik?

Tijdens het schooljaar doorloop je een aantal modules. Zo maak je kennis met verschillende studierichtingen.

modulemedia 01

ميڊيا