Забони худро интихоб кунед

Омӯзед + Кашф кунед

Je ontdekt je talenten en maakt zo een goede studiekeuze voor de 2e graad.

1e graad

Шумо метавонед ин равандро дар Кампус Плантин (Borgerhout) en op Кампус Руггевелд (Deurne).

LO хона 01
Саҳифаи объекти LO STEM 01

In onze 1ste graad bouw je verder op de kennis en vaardigheden van de lagere school. Je bereidt je voor op een studiekeuze in de 2e graad die past bij jouw interesses, mogelijkheden en talenten. Een echte studierichting kies je pas vanaf het Соли 3.

Ҳарду дар он соли аввал Шумо дар соли аввал A-corr (1A) ва B-current (1B) мегиред маълумоти асосй. Дар 1А шумо маълумоти умумии асосӣ мегиред, дар 1В маълумоти асосии амалӣ мегиред. Агар шумо шаҳодатномаи таҳсилоти ибтидоии худро гирифта бошед, шумо метавонед аз 1А оғоз кунед. Шумо метавонед дар 1B бидуни шаҳодатномаи таҳсилоти ибтидоӣ оғоз кунед. Агар шумо 1В-ро супоред, шумо инчунин шаҳодатномаи таҳсилоти ибтидоии худро хоҳед гирифт.

In 2А ва 2Б мегиред таҳсилоти асосӣ ва шумо инчунин як варианти асосиро интихоб мекунед. Дар давоми вариантҳои асосӣ шумо ҷустуҷӯи манфиатҳо ва истеъдодҳои худро идома медиҳед.

Кашф кардани истеъдодҳои шумо хеле муҳим аст. Бо мо шумо онро тавассути саволҳо ҷустуҷӯ мекунед; Ман кистам? Ман чӣ мехоҳам? Ман чӣ метавонам?

< Klik op de links per campus of scroll naar beneden voor meer info >

CAMPUS PLANTIJN

Je proeft van verschillende vakgebieden en ontdekt zo je talenten.
In onze afdeling OKAN (Anderstalige Nieuwkomers) maak je kennis met de taal en ontdek je je talenten.

CAMPUS RUGGEVELD

Je kiest een domein en ontdekt je talenten binnen dit domein.
Je kan kiezen tussen de domeinen STEM of SPORT.

УМУМAL

LEREN+uren

Je krijgt ondersteuning op maat tijdens “LEREN+”

Leren+ is leren in een krachtige leeromgeving met ondersteuning en begeleiding volgens de verschillende noden en interesses van elke leerling.

> A-stroom: Naast de algemene lessen krijg je tijdens de “LEREN+uren” begeleiding op maat volgens jouw vragen en noden.
> B-stroom: Tijdens een aantal Leren+uren krijg je via de ADI-methode de kans om op eigen tempo de leerstof te verwerken.

We voorzien we een extra “LEREN+moment” in de vorm van huiswerkbegeleiding op woensdagnamiddag voor A-stroom én B-stroom.

ZAP* (A-stroom)

* Enkel op campus Plantijn

Geïnspireerd door het Daltononderwijs krijg je wekelijks 3 ZAP-uren.

ZAP betekent “zelfgestuurd leren voor algemene vakken”. Je werkt met studieplanners.  Je bepaalt zelf (zappen) aan welke taken je wil werken. Je verwerkt de leerstof zelfstandig en kiest of je dit alleen of samen met andere leerlingen doet. De leerkracht is “vraagbaken” en begeleider.

Дар он Daltononderwijs ligt de nadruk ligt op keuzevrijheid voor de leerling, samenwerking met andere leerlingen en de ontwikkeling van zelfstandigheid.

Асосан лоиҳа

Een aantal vakken worden projectmatig gegeven.

Je maakt via boeiende thema’s kennis met “STEM” en “KUNST en CULTUUR”.

Бо ADI-methode gaan we gedifferentieerd aan de slag tijdens de lessen zodat alle leerlingen de kans krijgen om op eigen tempo de leerstof te verwerken.

Биннен поя мо ба Малакаҳои асри 21. De technologie evolueert vandaag heel snel.  STEM staat voor Илм, технология, муҳандисӣ ва математика. Ин чор алоқаи ногусастанӣ доранд. Ҳамчун "зодаи рақамӣ" шумо малакаҳои иттилоотӣ, тафаккури эҷодӣ, интиқодӣ ва ҳалли мушкилот, тафаккури компюсионалӣ ва бисёр чизҳоро амалӣ мекунед.

Биннен Санъат ва фарҳанг шумо тавассути таълими васеи бадеӣ бо мавзӯъҳои ҷолиб шинос мешавед. Шумо кашф кардани имкониятҳои эҷодии худро меомӯзед ва онҳоро боз ҳам рушд медиҳед. Шумо тавассути эҷоди малакаҳои гуногуни фарҳангӣ (дарк, тасаввур, таҳлил, тасаввурот) ба кори эҷодӣ ва худшиносии фарҳангии худ машғул мешавед.

Rots & Water

In het eerste jaar krijgen alle leerlingen een “ROTS en WATER-training”.

Op een sportieve en actieve manier leren leerlingen zichzelf beter kennen. Ze leren hoe ze met elkaar omgaan en trainen hun weerbaarheid.

RotsWater1
RotsWater2

Модулҳо *

* Enkel op campus Plantijn

Ontdekken van talenten tijdens TALENTBOOST en Модулҳо

Tijdens onze sessies “talentboost” ва модулҳои gaan we op zoek naar jouw talenten en interesses. We doen dit via de vragen: Wie ben ik? Wat wil ik? en Wat kan ik?

Tijdens het schooljaar doorloop je een aantal modules. Zo maak je kennis met verschillende studierichtingen.

modulemedia 01

Медиа